Op
de verpakking van zijn producten (beschuit, speculaas, koekjes,
peperkoek)
liet bakker Smarius in kleur een woord afdrukken dat ook voorkwam
in een van de drie slagzinnen op het wedstrijdformulier.
Door deze
woorden uit te knippen en te verzamelen tot een of meer van de
drie slagzinnen compleet waren, kon de consument meedingen naar de
prijzen. De uitgeknipte woorden moesten op het wedstrijdformulier
worden opgeplakt.
De slagzin over beschuit luidde op het wedstrijdformulier::

Volgeplakt met uit verpakkingen geknipte woorden, zag de inzending er
bijvoorbeeld zo uit:

De
twee andere slagzinnen op het wedstrijdformulier waren:
Koekjes
en speculaas zo fijn
Die
moeten wel van Smarius zijn
En:
Dat gaat er in als Smarius koek
Daarnaast
was er op het wedstrijdformulier nog volop ruimte voor een eigen
bijdrage. 'Dit kunt U doen,' zo luidt de tekst, 'in eenvoudige
woorden - spreuk - slagzin of dichtvorm.' En dat deden ze, vooral
de moeders, uit alle uithoeken
van Brabant en ver daarbuiten.
KLIK
HIER voor een overzicht van plaatsnamen. Uit de
inzendingen blijkt dat de actie een succes geweest moet zijn.
CuBra maakte een keuze in tekst en beeld. |